6 marca 2015

Tort marchewkowy z kremem śmietankowo-kokosowym

Dziś są pierwsze urodziny bloga Niebo na Językach!! :))) Dokładnie rok temu powstał pierwszy wpis na moim blogu. Pomimo, że przez ten rok wiele się wydarzyło, mam wrażenie jakby to było wczoraj.


Myśl o założeniu bloga zaczęła kiełkować znacznie szybciej, a potrzebę dzielenia się zdjęciami kulinarnymi realizowałam na prywatnym profilu fb. Jednak coraz bardziej czułam konieczność stworzenia własnego miejsca w sieci, gdzie będę mogła dzielić się swoją kulinarną pasją. Dokładnie pamiętam ten dzień, kiedy siedząc przy kawie z moją koleżanką Martą wpadła mi do głowy nazwa. To był dopiero wierzchołek góry lodowej, lecz to właśnie wtedy rozpoczęła się "lawina" blogowych poczynań. Stopniowo powstawał obecny szablon, logo, forma wpisów i blogowe social media (strona na fb, instagram i twitter). Prowadzenie bloga wzbogaca moją wiedzę każdego dnia i nieustannie staram się ulepszać ten mój kawałek internetowej podłogi. Przez ten rok wzięłam udział w wielu warsztatach, poznałam niesamowitych blogerów z pasją i zyskałam fantastycznych czytelników. Staram się, aby każdy przepis był ciekawy, a zdjęcia apetyczne (nawet jeśli ceną dobrego ujęcia jest zimny obiad). Wkładam w bloga mnóstwo serca i czasu. Dziś chciałabym podziękować Wam za ten wspólny rok. Gdyby nie Wasze komentarze, ciepłe słowa i mnóstwo pozytywnej energii, nie miałoby to zupełnie sensu.

Dziękuję <3

Urodziny bez tortu się nie liczą, także zapraszam Was na przepyszny tort marchewkowy z kremem śmietanowo-kokosowym. Nie jestem wielbicielką tortów, ani ciast z kremami. Jednak ten tort to zupełnie inna bajka. Warstwy ciasta marchewkowego, przełożone masą kokosową tworzą perfekcyjne połączenie smaków. Tradycyjne torty wypadają przy nim blado. Jest znacznie lżejszy, ma ciekawy smak i zdecydowanie można go uznać za zdrowszą alternatywę urodzinowych ciast.

przepis pochodzi z bloga Kwestia Smaku

składniki

na marchewkowy biszkopt
- 300 g drobno startej marchewki
- 100 g ananasa
(świeżego lub z puszki)
- 40 g orzechów włoskich
- 30 g płatków migdałowych
- 80 g wiórków kokosowych
- 300 g mąki pszennej
- 1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią
- 2 łyżki przyprawy korzennej lub piernikowej
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 i 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 jajka
- 200 g brązowego cukru
- 225 ml oleju roślinnego

na krem
- 400 ml mleka kokosowego (puszka)
- 1/4 szklanka likieru kokosowego/białego rumu
(opcjonalnie)
- 1 szklanka cukru
- 375 g kremowego serka typu Philadelphia
- 250 g serka mascarpone

dekoracja
- 6 łyżek rumu na każdy blat ciasta
- 150 g orzechów włoskich
- wstążki z surowej marchewki


przygotowanie

krem

1. Do garnka wlewamy mleko kokosowe i likier, wsypujemy cukier i mieszamy, aż się rozpuści. 
2. Gotujemy na średnim ogniu przez około 30 min (lub więcej), aż powstanie gęsty syrop w ilości około 3/4 szklanki. Studzimy. 
3. Do dużej miski wkładamy serek Philadelphia i mascarpone. Stopniowo dodajemy ciepły syrop kokosowy (po około 1 łyżce) i cały czas mieszamy. 
4. Krem wkładamy do lodówki, aby stężał i trzymamy go w niej, aż do momentu przełożenia.

marchewkowy biszkopt

1. Tortownicę o średnicy 24-26 cm, smarujemy masłem. 
2. Piekarnik rozgrzewamy do 150 stopni. 
3. Przygotowujemy trzy miski.
3. Pierwsza miska: wkładamy startą marchewkę, pokrojonego w kosteczkę ananasa, orzechy, migdały i wiórki kokosowe. 
4. Druga miska: przesiewamy mąkę, dodajemy cukier z wanilią, przyprawę korzenną lub piernikową, cynamon, sodę, proszek do pieczenia i szczyptę soli. Całość mieszamy. 
5. Trzecia miska: ubijamy jajka, aż podwoją swoją objętość. Stopniowo dodajemy cukier i dalej ubijamy, aż powstanie gładka i puszysta masa. Wciąż ubijając na wysokich obrotach, cieniutkim strumieniem, wlewamy olej. 
6. Do powstałej masy dodajemy zawartość pierwszej miski i delikatnie mieszamy do połączenia składników. Następnie dodajemy składniki z drugiej miski i delikatnie łączymy. 
7. Masę wykładamy do tortownicy i pieczemy około 70 minut (do suchego patyczka). Ciasto wyjmujemy z piekarnika i studzimy. 

przełożenie i dekoracja

1. Całkowicie wystudzone ciasto kroimy na trzy blaty.
2.  Dolny blat skrapiamy rumem i wykładamy na niego 1/3 kokosowego kremu. Przykrywamy kolejnym krążkiem, skrapiamy rumem i smarujemy drugą częścią kremu. Przykrywamy trzecim blatem, skrapiamy rumem, a następnie smarujemy kremem bok i wierzch tortu. 
3. Dekorujemy orzechami i stawiamy do lodówki do czasu, aż masa zesztywnieje (najlepiej na całą noc). 
4. Dekorujemy wstążeczkami z marchewki (cienkie wiórki marchewki, nacinamy przy końcu i przewlekamy przez otwór drugi koniec paska marchewki). 
5. Przechowujemy w lodówce.

10 komentarzy:

  1. Świetne ciacho!
    Życzę wytrwałości i wielu pomysłów na przyszłość :)

    PS. Zapraszam na mój urodzinowy konkurs! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i wzajemnie!
      Wzięłam udział w konkursie. Zachęcam do wypróbowania moich ulubieńców :))

      Usuń
  2. Kradnę krem kokosowy do mojego czekoladowego biszkopta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszka, koniecznie się podziel się przepisem na czekoladowy biszkopt <3

      Usuń
  3. Ciasto upiekłam. i powiem szczerze jest ono obłędne. Polecam kazdemu

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly